Az ülő életmód veszélyei

Az ülő életmód nagyon veszélyes lehet az egészségedre. Minél kevesebbet ülsz vagy fekszel napközben, annál nagyobb esélyed van egészséges életet élni. Ha napközben állsz vagy mozogsz, sokkal nagyobb esélyed van egy hosszabb életre, mintha egész nap egy asztalnál ülnél. Ha ülő munkát végzel, nagyobb esélyed van az elhízásra, 2-es típusú diabétesz vagy szívelégtelenség kialakulására, depresszióra vagy szorongásra.

Hogyan befolyásolja az ülő életmód a testedet?

ülőmunkát végzel

Az emberi test függőleges tartásra van megalkotva. A szíved és az érrendszered sokkal hatékonyabban működik így. A bélműködésed is sokkal hatékonyabb, ha fel vagy egyenesedve. Ágyban fekvő betegeknél sokkal gyakrabban fordulnak elő problémák a bélműködéssel.

Ha fizikailag aktív vagy, akkor az energia szinted is megnő, és a csontjaid is erősek maradnak.

Lábak és farizmok

A huzamosabb ideig tartó ülés a láb illetve a farizmok elgyengüléséhez vezet. Ezek a nagy izmok fontosak a mozgásban és a tested stabilizálásában. Az ezek az izmok meggyengülnek, könnyebben eleshetsz vagy megsérülhetsz sportolás közben.

Testsúly

Ha megmozgatod az izmaidat, a tested könnyebben feldolgozza a zsírt és a cukrot, amit elfogyasztasz. Ha nagyon sokat ülsz, az emésztésed nem olyan hatékony, szóval az elfogyasztott zsírt és cukrot a szervezeted mind eltárolja.

Ha valamennyit sportolsz, de mindemellett nagyon sokat ülsz, még mindig nagyobb esélyed van egészségügyi problémákra, mint pl. a metabolikus szindróma (anyagcserezavar).

A legújabb kutatások szerint 60-75 perc mérsékelt intenzitású mozgásra van szükséged, hogy elkerüld a túl sok üléssel járó veszélyeket.

Csípő és hát

Ahogyan az izmaidnak, a csípődnek és a hátadnak sem tesz jót a túl sok ülés. Az ülés miatt megrövidülnek a csípőd izmaid, és ez nem tesz jót a csípőízületnek sem.

A sok ülés problémákat okozhat a hátadban is, főleg ha huzamosabb ideig ugyanolyan pózban ülsz és nem használsz ergonómikus széket. A rossz testtartás gerincproblémákhoz is vezet, amelyek akár nagy fájdalmakkal is járhatnak.

Szorongás és depresszió

Még nem bizonyított az összefüggés a szorongás valamint a depresszió kialakulása, és a tartós ideig történő ülés között, mégis tény, hogy sokkal gyakrabban fordul elő.

Ez valószínűleg azzal magyarázható, hogy aki sokat ül, az nem érzi a mozgás okozta pozitív hatásokat. Ha te is így érzed, kezd el mozogni.

ülőmunka veszélyei

Az ülő életmód veszélyei: Rák

Kutatások szerint, a sok ülés hatására, sokkal nagyobb esélyed van valamilyen fajta rák kialakulására a testedben, mint pl. a tüdő, még és vastagbél rák. Ennek az oka még nem ismert.

Szívelégtelenség

A tartós ülés szívelégtelenséghez vezet. Egy kutatás szerint, aki hetente több mint 23 órát ül a TV előtt, annak 64 százalékkal nagyobb esélye van rá, hogy szívelégtelenség miatt hal meg, mint annak, aki csak 11 órát tévézik.

Egyes kutatók szerint, azoknak, akik sokat ülnek és inaktívak, 147 százalékkal nagyobb esélye van, hogy szívrohamot vagy stroke-ot kapnak.

Cukorbetegség

Kutatások kimutatták, hogy már akár 5 nap ágyban fekvés is megnövelheti az inzulin rezisztencia kialakulásának esélyét. Akik nagyon sokat ülnek, azoknak 112 százalékkal nagyobb esélyük van arra, hogy cukorbetegség alakuljon ki náluk.

Visszér

A túl sok ülés visszér kialakulásához is vezet. Ennek az az oka, hogy az ülés hatására a vér a lábadban gyűlik össze.

A visszér általában nem veszélyes, ritkább esetben viszont vérrög kialakulásához is vezethet, amely már komoly problémát okoz.

Az ülő életmód veszélyei: Mélyvénás trombózis

A sok ülés mélyvénás trombózis kialakulásához is vezethet, ilyen lehet akár már egy hosszabb repülő vagy autós út is.  Ilyenkor a sok ölés hatására vérrög képződhet a lábadban.

Ez akár nagyon súlyos problémához is vezethet, ugyanis ha a lábban kialakult vérrög elindul, akkor a vérárammal a test más részeibe is eljuthat, beleértve a tüdőt is, ami tüdőembóliához vezethet. Ez egy nagyon súlyos állapot, amely akár halálhoz is vezethet.

Merev nyak és váll

Ha görnyedten ülsz a számítógép előtt, attól megfájdul és befeszül a nyakad és a vállad.

A tippem, ha ülőmunkát csinálsz, akkor óránként legalább egyszer állj fel 10 percre, és kicsit sétálj az irodában, vagy menj ki a friss levegőre!

INGYENES 27 RÉSZES VIDEÓ SOROZAT+ 3 DB AJÁNDÉK E-BOOK

BENNE 8 ÉVNYI KUTATÁSI ANYAG ÖSSZEFOGLALVA A RÁKRÓL ÉS A GYÓGYULÁSRÓL

TELJESEN AZ ALAPOKTÓL, MERT NEM VAGY ÁLDOZAT, SEGÍTHETED A GYÓGYULÁSODAT!

  • Tartalom

  • Mi a daganat?

  • Hogyan fejlődik ki a daganat?

  • Milyen hagyományos gyógymódok vannak?

  • Milyen alternatív módszerekkel tudsz gyógyulni?

  • Mit (t)egyél?

  • Mit ne (t)egyél?

E-book ajándék

Ha valóban meg akarsz gyógyulni, akkor ezeket mindenképpen tudnod kell!

Email címed*
Hogyan szólíthatak*

Az itt megadott kezelési információ nem az Legyél Egészséges Kft. hivatalos politikája, és nem orvosi tanácsot jelent az orvos szakértelme és megítélése helyett. Célja, hogy te és családod tájékozott döntéseket hozhasson orvosoddal együtt. Kezelőorvosodnak lehet rá oka arra, hogy az általános kezelési lehetőségektől eltérő kezelési tervet javasoljon. Ne habozz kérdezni a kezelési lehetőségeidről

Legyél Egészséges!

Kérdésed van?

Írd meg nekem bátran!