Rákellenes evés: Óriási előrelépés volt a rákkutatásban, amikor felismerték és beazonosították  a rákkeltő karcinogén anyagokat; ezek jelenléte a szervezetben torz sejtek kialakulásához vagy egyes szövetek mértéktelen elszaporodásához vezet.

Jó hír, hogy számos élelmiszer tartalmaz úgynevezett antioxidánsokat, amelyek a karcinogén anyagok káros hatását ellensúlyozzák, illetve az immunrendszert támogatják. A problémát az okozza, hogy az élelmiszeripari feldolgozás során a védő hatású antioxidánsok mennyisége jelentősen csökken a táplálékban. Van azonban néhány olyan – nyers étel és italféleség, amelyben bőségesen megtalálható, ilyen például a paradicsom, a különféle piros és vörös gyümölcsök, zöldségek (szőlő, áfonya, bogyósok, lila hagyma) a sütőtök, a fokhagyma, a szója, a zöld és a roobios tea.

rákellenes evés

rákellenes evés

Rákellenes evés: Optimalizáld a testsúlyodat

A szakmai szervezetek már jó néhány éve rámutattak arra, hogy szoros összefüggés van a fölös testzsír és egyes ráktípusok között, ilyen például a méhnyálkahártya, a mellrák,  a vastagbél és végbélrák. A probléma ráadásul a közép-európai országokban a legnagyobb, férfiaknál az új esetek 3,3 százalékában játszott közre az elhízás, míg a nőknél ez az arány eléri a 8,6 százalékot.

Vagyis ideje lenne komolyan venni az egészséges táplálkozás és a mozgás fontosságát hangsúlyozó figyelmeztetéseket. Bár genetikai adottságaidat nem tudod megváltoztatni, de az életmódod igen is befolyásolja az egészségügyi állapotodat. Több sport és fizikai aktivitás, kevesebb hamburger, sült krumpli, csipsz, csoki és cukros üdítő – és biztosan elmozdul a mérleg nyelve.

evés rákellen

Rákellenes evés: Zsírból is van hasznos

Már régóta köztudott, hogy a túl magas energia-bevitel erősen növeli bizonyos daganattípusok kialakulásának a kockázatát.

– Azonban mielőtt minden zsírt kiiktatnál az étrendedből, fontos leszögezni, hogy vannak hasznos zsírok is, különösen az úgynevezett telítetlen zsírsavak, ezek növényi eredetűek, és segítenek a szív és érrendszeri betegségek elleni harcban. A mediterrán táplálkozás titka nagy valószínűséggel az egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag olívaolajban keresendő. Ez az élelmiszer lehet az egyik oka, hogy bár dél-európai népek jelentős mennyiségű szénhidrátot és alkoholt fogyasztanak, jóval kisebb náluk a daganatos megbetegedések aránya, mint Közép-Európában.

A többszörösen telítetlen zsírsavak is hasznosak: a bizonyítottan daganatellenes hatású omega-3 a tengeri halakban (de inkább a magvakat válaszd), míg az omega -6 növényi olajokban, főleg napraforgóolajban nagy mennyiségben megtalálható.

Az állati eredetű telítetlen zsírsavak már korántsem jótékonyak, de nem szabad teljesen mellőzni őket, hiszen például a tejben lévő zsír segíti a zsírban  oldódó vitaminok (például A-, D-, E-, K-vitamin ) felszívódását ( a daganatos betegeknek a tej nem ajánlott).

Rákellenes evés: Válassz növényi fehérjéket

egyél a rákellen

A szakemberek ajánlása szerint a napi táplálékod 6-8 százalékát kellene kitennie a növényi fehérjéknek, utóbbiaknak fontos szerepük van a megelőzésben és a gyógyulásban. A hántolatlan gabonák bővelkednek élelmi rostokban, de a babféléket, sárgaborsót, lencsét valamint a hidegen sajtolt olajokat is érdemes beiktatni az étrendbe. A szója a kukorica és a búzacsíra különösen gazdag telítetlen zsírsavakban. A keresztesvirágúak közé tartozó kelbimbó, káposzta, brokkoli, karfiol sok C-vitamint, tokoferolt és (E-vitamin) és karotint tartalmaznak.


Nézd meg a videóimat:

videók a rákról

bioTomi youtube


Rákellenes étkezés: Komoly védőfaktor

Nem lehet elégszer elismételni: sportolj, lehetőleg heti több alkalommal!

+ A táplálkozás mellett testmozgás z egyik legnagyobb életmódbeli tényező, amely még kialakut daganatos betegség esetén is döntő jelentőségű a gyógyulási esélyeket tekintve.

+ Kutatások szerint a kezelés előtt és alatt is aktív személyek 40 százalékkal nagyobb arányban élték túl a rákot, mint az inaktívak.

Hogyan étkezz

A következő tanácsokat érdemes megfogadni

+ Ügyelj az energia-engyesúly fenntartására, vagy megfelelő étrenddel és rendszeres fizikai aktivitással csökkentsd a túlsúlyt.

+ Nem egészséges ha napi egyszer vagy kétszer nagymennyiségű ételt fogyasztasz, ehelyett inkább 4 vagy 5 alkalommal egyél kisebb adagokat.

+ A cukrot tartalmazó ételek üres kalóriát jelentenek, vagyis minél ritkábban élj vele.

+ Lehetőleg teljes kiőrlésű pékárut, köreteket, gabonaféléket válassz, hiszen ezeken több rost, ásványi anyag és vitamin található.

+ Naponta több alakommal szerepeljen az étrendben zöldség és gyümölcs.

+ Részesítsd előnyben az alacsony zsírtartalmú, sovány tejtermékeket és a fehérjékben gazdag élelmiszereket (baromfi, hüvelyesek)

+ Férfiaknak napi 2,5-3 liter, nőknek 2-2,5 liter folyadék fogyasztása ajánlott. Nézd meg ezt a videót: Mennyi vizet igyak?

+ Bár a bor a flavonoidok, polifenolok és antioxidánsok miatt kis mennyiségben védő hatású, nagyobb adagokban fogyasztva kapcsolatba hozható a máj, nyelőcső, gyomor és béldaganatokkal, így csak mértékkel élj vele. Olvasd el ezt a cikket is: Ihat-e egy rákbeteg alkoholt

Nézd meg ezt az oldalt mindenképpen:

Étkezés daganatos betegeknek

Te mindent megteszel a gyógyulásért?

A statisztikák szerint a rák 15-20 százalékáért felelősek a gének. Ha te is a 80-85 százalékba tartozol, akinél nem örökletes a daganat, akkor nagy valószínűséggel az életmódod miatt alakult ki. Itt az ideje változtatnod, mert a daganatos sejtek nem az űrből érkeztek, hanem ezek a te sejtjeid.

Az egészségnek 3 alappillére van: Étkezés, Életmód, Környezet

Itt az ideje, hogy a kezedbe vedd a sorsodat, és TE megtegyél mindent, hogy újra egészséges legyél!

Tegyél a jövődért és a egészségedért MOST!

Ne hagyd, hogy a betegség legyőzzön!


INGYENES 27 RÉSZES VIDEÓ SOROZAT+ 3 DB AJÁNDÉK E-BOOK

BENNE 8 ÉVNYI KUTATÁSI ANYAG ÖSSZEFOGLALVA A RÁKRÓL ÉS A GYÓGYULÁSRÓL

TELJESEN AZ ALAPOKTÓL, MERT NEM VAGY ÁLDOZAT, SEGÍTHETED A GYÓGYULÁSODAT!

  • Tartalom

  • Mi a daganat?

  • Hogyan fejlődik ki a daganat?

  • Milyen hagyományos gyógymódok vannak?

  • Milyen alternatív módszerekkel tudsz gyógyulni?

  • Mit (t)egyél?

  • Mit ne (t)egyél?

E-book ajándék

Ha valóban meg akarsz gyógyulni, akkor ezeket mindenképpen tudnod kell!

Email címed*
Hogyan szólíthatak*

Kérdésed van?

Írd meg nekem bátran!

Krizsán Tamás

Krizsán Tamás

Az itt megadott kezelési információ nem az Legyél Egészséges Kft. hivatalos politikája, és nem orvosi tanácsot jelent az orvos szakértelme és megítélése helyett. Célja, hogy te és családod tájékozott döntéseket hozhasson orvosoddal együtt. Kezelőorvosodnak lehet rá oka arra, hogy az általános kezelési lehetőségektől eltérő kezelési tervet javasoljon. Ne habozz kérdezni a kezelési lehetőségeidről.

Ismét hangsúlyozzunk, hogy az Egészségesen Daganat Nélkül által forgalmazott termékek nem gyógyszerek, azaz ezek a termékek a hazai jogszabályok értelmében nem rendelkeznek hivatalosan betegséget gyógyító vagy megelőző hatással. A speciális – gyógyászati célra szánt – tápszerek, az élelmiszerek, étrend-kiegészítők fogyasztása nem helyettesíthetik, hanem kiegészíthetik a hagyományos orvosi kezeléseket!

Legyél Egészséges!

Felhasznált irodalom:

bioTomi felhasznált irodalom Gyógynövény

bioTomi felhasznált irodalom Gyógynövény

bioTomi felhasznált irodalom méregtelenítés

bioTomi felhasznált irodalom méregtelenítés

bioTomi felhasznált irodalom rákellenes étkezés

bioTomi felhasznált irodalom rákellenes étkezés

bioTomi felhasznált irodalom rákgyógyítás

bioTomi felhasznált irodalom rákgyógyítás

https://www.healthline.com/nutrition/cancer-and-diet#obesity

https://www.healthline.com/nutrition/cancer-fighting-foods#section3

https://www.healthline.com/health/breast-cancer/foods-to-prevent-breast-cancer#general-ingredients

https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/causes-of-cancer/diet-and-cancer

https://www.cancer.net/navigating-cancer-care/prevention-and-healthy-living/food-and-cancer-risk