Gyógyszerek és a reklámok

Gyógyszerek és a reklámok

avagy nem minden arany, ami fénylik

Lassanként elmondhatjuk, hogy a tévében és a rádióállomásokon a reklámokat megszakítják egy kis műsorral. Ebből nagy szeletet hasít ki, a gyógyszerekről szóló „agymosás”. Írhatom ezt, hiszen az adatok szerint az összes élelmiszert és kereskedelmi terméket nem látjuk/halljuk annyit összesen, mint ezeket a „közérzetjavítókat”, melyek az összes megjelenés negyedét teszik ki. 2014-hez képest 2015-ben még 25 százalékkal növelték a reklámköltséget a gyógyszergyártók.

Akármennyire is fejlődik a technika, (laptop, mobil, tablet), a tévé még mindig hasít. Egy átlag amerikai naponta 4 órát nézi a tévét. Ez megdöbbentő. De ami ennél is durvább, hogy a Nielsen-mérés szerint a magyarok átlagosan 5!! órát bámulják a tévét. Megnyugtató azonban, hogy a statisztikák szerint a 18-49 évesek „csak 4 óra 53 percet. J

Ebbe a napi 300 percnyi bambulásba pedig sok-sok reklámot lehet bemutatni. Ha mostanában néztél tévét, akkor pontosan tudod, hogy rengeteg-rengeteg a gyógyszerreklám. Van itt minden:

  • Ne puffadj!
  • Ne görcsölj!
  • Ne legyen szorulásod!
  • Ne fájjon a fejed!
  • Legyen energiád!
  • Ne legyél ideges!
  • Ne legyél náthás!
  • Ne legyél allergiás!
  • Ne száradjon ki a szemed!

A fent említett Nielsen kutatás azt is speciálisan méri, hogy milyen a reklámok nézettsége, de ebből hiányoznak a gyógyszerek, ezekből a statisztikákból csak (FMCG Fast moving comsumer goods. Magyarán a gyorsan fogyó termékek) az derül ki, hogy itthon a legtöbbet a joghurt és a csoki reklámokkal tömik az agyunkat/elménket/.

Viszont ha egy átlagos estét veszünk, akkor a gyógyszerreklámokból rengeteg van. Ezt támasztja alá a Kantar Média reklámfigyelő is.

A következő adatok, 2015-ben készültek, a könyv megírásakor még nem hozták nyilvánosságra a 2016-os adatokat.

„Csak” 32 adó reklámjait elemzik, magyarán ebben nincs benne a teljes itthoni piac, de már ez is megdöbbentő.

Gyógyszerek és a reklámok:A gyógyszerek azok márpedig akkor is „kellenek”

Recept nélkül kapható készítmények: 25 235 375 másodperc

Minden más a szektorban: 589 260

Kapaszkodj meg: 2015-ben összesen 25.000.000 ki is írom, hogy huszonötmillió másodperc gyógyszerreklámot akartak letolni a torkunkon. Ez a 25 százaléka az összes reklámidőnek. Mint fentebb említettem, több a gyógyszerreklám, mint az élelmiszerreklám. Ezeket „csak” 13.000.000, azaz tizenhárommillió másodpercben sugározták.

Ha amit 15-ben leadtak a tévében, végig kellene nézned, akkor közel 300 napig tartana. Szerintem annak kéne/ kellene végig néznie, aki gyártja ezeket a reklámokat.

A mérések szerint az elmúlt tíz évben nagyot emelkedett a gyógyszerreklámok mennyisége. 2005-ben csupán 5,5 százalék volt, 10 évvel később már több mint 25%.

TOP 10 hirdető a teljes reklámpiacon, listaáras reklámköltés 2015

Termék Hirdető Szegmens Költés 2015 (ezer Forint)
Rapidophen Teva Magyarország Fájdalomcsillapító 2 704 860
Millandjoy Teva Magyarország Emésztést javító 2 266 398
Berocca Bayer Hungária Vitamin ital 1 800 889
Venotech Kéri Pharma Kft Vérkeringést javító 1 641 151
Cataflam Novartis Hungária Kft Fájdalomcsillapító 1 634 821
Optrex Reckitt Benckiser Szemcsepp 1 150 273
Lyxio Actavis Hungary Kft Megfázás, nátha 1 121 635
Prevalin Omega Pharma Hungary Kft. Allergia elleni szer 1 021 350

 

Nátha és fájdalomcsillapító!

A magyarok a reklámszakemberek szerint nagyon könnyen „náthásak lesznek, és gyorsan megfáznak-, meghűlnek”. Pontosan erre is erősítenek rá, azzal, hogy ezt tolják a legjobban. Az összes gyógyszer és vény nélkül kapható termékeknek ez teszi ki a 22%-át. Magyarán ez 5.500.000 másodpercet jelent a nátha elleni szérumoknál.

És ha ez még nem elég, akkor szedj mesterséges vitaminokat. Ezek az összes reklámok 17%-az, 4.1 millió másodperc, azaz 4.100.000 másodperc.

És jön a két személyes kedvencem:

A fájdalomcsillapítók! Ezek 14%–ot tesznek ki, , 3,5 millió másodperc, azaz 3.500.000 másodpercet.

Az emésztéssegítő (puffadás, székrekedés, hasmenés stb.) 9 százalék, 2.2 millió másodperc, azaz 2.200.000 másodperc

TOP 10 Gyógyhatású készítmény, OTC hirdető listaáras reklámköltése

2014 2015 Hirdető Költés 2015

(ezer forint)

Változás % 2015/2014
1 1 Teva Magyarország 28 489 168 61%
2 2 Bayer Hungária 15 154 231 28%
4 3 Sanofi- Aventis Rt. 13 087 503 14%
5 4 Richter Gedeon Rt. 11 091 170 15%
7 5 Novartis Hungária Kft 9 982 751 70%
6 6 Béres Rt. 7 792 033 25%
10 7 Actavis Hungary Kft 6 229 086 58%
12 8 Pfizer Hungary 6 216 972 94%
3 9 Reckitt Benckiser 5 629 746 – 52%
9 10 Berlin-chemie 5 626 653 9%
    Gyógyszerek, és gyógyhatású készítmények összesen 180 576 859 32%

A Story 4 (36%, Universal Channel(35%), Pro4(32%), Fem3, ahol a reklámidő egyharmadát gyógyszerreklámok teszik ki.

A Kantar átnézte, hogy melyik cégnek, milyen termékei jelennek meg a legtöbbet 2015-ben, vagyis hol jött velünk szemben, vagy inkább hol nem találkozhattunk vele: Nem meglepő, hogy a fájdalomcsillapítók trónjára a Rapidophen ülhet fel.

Gyógyszerek és a reklámok: TOP 10 Gyógyhatású készítmény, OTC márka listaáras reklámköltése (ezer Ft)

2014 2015 Főmárka Hirdető Költés 2015 (ezer Ft) Változás %

2015/2014

2 1 Wick Teva Magyarország 4 841 240 15%
1 2 Aspirin Bayer Hungária 4 780 726 1%
4 3 Algoflex Aventis Rt 4 174 728 8%
13 4 Voltaren Novaris Hungária Kft 3 390 422 77%
12 5 Eurovit Teva Magyarország 3 341 381 72%
5 6 MagneB6 Sanofi- Aventis Rt 3 220 280 42%
20 7 Advil Pfizer Hungary 3 056 296 76%
7 8 Canesten Bayer Hungária 2 775 706 27%
9 Rapidophen Teva Magyarország 2 704 860
8 10 Normaflore Sanofi- Aventis Rt 2 650 375 25%

A gyógyszereket egyre nagyobb ütemben próbálják letolni a torkunkon. Mint láthattad is, egy év alatt 25%-al többet reklámoztak, és ez egyhamar nem is fog csökkeni, ha ilyen sokat nézik az emberek a tévét.

Gyógyszerek és a reklámok: Ne legyenek illúzióink! 

Ott vannak még a rendelőkben a szórólapok, a gyógyszertárakban az „ingyenes” de csak reklámból álló újságok, az interneten a reklámok, vagy a gyógyszergyárak által üzemeltetett „egészéggel” foglalkozó honlapok. Az orvos látogatok és az ő ajándékba adott utazásaik, ajándékaik, támogatásaik, tovább képzéseik (persze az Ő termékük rendkívüli hatásairól, lehetőleg külföldön) cserébe csak annyit kérnek, hogy az általuk forgalmazott vagy gyártott termékek legyenek felírva a receptre.

Teréz anya azt mondta, hogy ne a háború mellett, hanem a békéért tüntessenek az emberek.

Vélek összefüggést felfedezni abban, hogy ennyi gyógyszerreklámot gyártanak, és sugároznak folyamatosan.

Én abban hiszek, és javaslom neked is kedves olvasó, hogy mindennek alaposan járj utána, bármilyen gyógyszert is akarnak veled beszedetni.

Azzal pedig külön vigyázz, mint fentebb is említettem már, hogy milyen kölcsönhatásba lépnek egymással a beszedet gyógyszerek.

INGYENES E-BOOK:

95 HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV GYÓGYMÓD A DAGANATOS BETEGEK RÉSZÉRE

Gyere és csatlakozz az fb-n a csoportunkba, ahol támogatjuk és segítjük egymást, hogy gyorsabban menjen a gyógyulás!

Együtt könnyebb a gyógyulás

Nézz be hozzám:

Youtube
Facebook

Kérdésed van?

Krizsán Tamás

Itt fel tudod tenni:

Az itt megadott kezelési információ nem az Legyél Egészséges Kft. hivatalos politikája, és nem orvosi tanácsot jelent az orvos szakértelme és megítélése helyett. Célja, hogy te és családod tájékozott döntéseket hozhasson orvosoddal együtt. Kezelőorvosodnak lehet rá oka arra, hogy az általános kezelési lehetőségektől eltérő kezelési tervet javasoljon. Ne habozz kérdezni a kezelési lehetőségeidről

Legyél Egészséges!

By |2018-12-09T21:05:50+00:002018. május 11.|Categories: Érdekességek|Tags: , | Gyógyszerek és a reklámok bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

About the Author:

Elég uncsi, de mi is cookie-kat használunk a weboldalunkon. Remélem megváltozik a törvény és nem kell többé ilyen üzeneteket látnod. Azzal, hogy tovább böngészel, elfogadod, hogy tovább használjuk a cookie-kat. Üdv,Tamás További információ

A törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal úgynevezett "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. Ezek olyan apró, ártalmatlan fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést, számunkra pedig hogy megismerjük és ezáltal jobban kiszolgáljuk látogatóink igényeit. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" gombra kattint, akkor elfogadja a sütik használatát.

Bezárás