bioTomi logo

Gyógyszerek és a reklámok

avagy nem minden arany, ami fénylik

Lassanként elmondhatjuk, hogy a tévében és a rádióállomásokon a reklámokat megszakítják egy kis műsorral. Ebből nagy szeletet hasít ki, a gyógyszerekről szóló „agymosás”. Írhatom ezt, hiszen az adatok szerint az összes élelmiszert és kereskedelmi terméket nem látjuk/halljuk annyit összesen, mint ezeket a „közérzetjavítókat”, melyek az összes megjelenés negyedét teszik ki. 2014-hez képest 2015-ben még 25 százalékkal növelték a reklámköltséget a gyógyszergyártók.

Akármennyire is fejlődik a technika, (laptop, mobil, tablet), a tévé még mindig hasít. Egy átlag amerikai naponta 4 órát nézi a tévét. Ez megdöbbentő. De ami ennél is durvább, hogy a Nielsen-mérés szerint a magyarok átlagosan 5!! órát bámulják a tévét. Megnyugtató azonban, hogy a statisztikák szerint a 18-49 évesek „csak 4 óra 53 percet. J

Ebbe a napi 300 percnyi bambulásba pedig sok-sok reklámot lehet bemutatni. Ha mostanában néztél tévét, akkor pontosan tudod, hogy rengeteg-rengeteg a gyógyszerreklám. Van itt minden:

  • Ne puffadj!
  • Ne görcsölj!
  • Ne legyen szorulásod!
  • Ne fájjon a fejed!
  • Legyen energiád!
  • Ne legyél ideges!
  • Ne legyél náthás!
  • Ne legyél allergiás!
  • Ne száradjon ki a szemed!
  •  

A fent említett Nielsen kutatás azt is speciálisan méri, hogy milyen a reklámok nézettsége, de ebből hiányoznak a gyógyszerek, ezekből a statisztikákból csak (FMCG Fast moving comsumer goods. Magyarán a gyorsan fogyó termékek) az derül ki, hogy itthon a legtöbbet a joghurt és a csoki reklámokkal tömik az agyunkat/elménket/.

Viszont ha egy átlagos estét veszünk, akkor a gyógyszerreklámokból rengeteg van. Ezt támasztja alá a Kantar Média reklámfigyelő is.

A következő adatok, 2015-ben készültek, a könyv megírásakor még nem hozták nyilvánosságra a 2016-os adatokat.

„Csak” 32 adó reklámjait elemzik, magyarán ebben nincs benne a teljes itthoni piac, de már ez is megdöbbentő.

Gyógyszerek és a reklámok:A gyógyszerek azok márpedig akkor is „kellenek”

Recept nélkül kapható készítmények: 25 235 375 másodperc

Minden más a szektorban: 589 260

Kapaszkodj meg: 2015-ben összesen 25.000.000 ki is írom, hogy huszonötmillió másodperc gyógyszerreklámot akartak letolni a torkunkon. Ez a 25 százaléka az összes reklámidőnek. Mint fentebb említettem, több a gyógyszerreklám, mint az élelmiszerreklám. Ezeket „csak” 13.000.000, azaz tizenhárommillió másodpercben sugározták.

Ha amit 15-ben leadtak a tévében, végig kellene nézned, akkor közel 300 napig tartana. Szerintem annak kéne/ kellene végig néznie, aki gyártja ezeket a reklámokat.

A mérések szerint az elmúlt tíz évben nagyot emelkedett a gyógyszerreklámok mennyisége. 2005-ben csupán 5,5 százalék volt, 10 évvel később már több mint 25%.

TOP 10 hirdető a teljes reklámpiacon, listaáras reklámköltés 2015

TermékHirdetőSzegmensKöltés 2015 (ezer Forint)
RapidophenTeva MagyarországFájdalomcsillapító2 704 860
MillandjoyTeva MagyarországEmésztést javító2 266 398
BeroccaBayer HungáriaVitamin ital1 800 889
VenotechKéri Pharma KftVérkeringést javító1 641 151
CataflamNovartis Hungária KftFájdalomcsillapító1 634 821
OptrexReckitt BenckiserSzemcsepp1 150 273
LyxioActavis Hungary KftMegfázás, nátha1 121 635
PrevalinOmega Pharma Hungary Kft.Allergia elleni szer1 021 350

Nátha és fájdalomcsillapító!

A magyarok a reklámszakemberek szerint nagyon könnyen „náthásak lesznek, és gyorsan megfáznak-, meghűlnek”. Pontosan erre is erősítenek rá, azzal, hogy ezt tolják a legjobban. Az összes gyógyszer és vény nélkül kapható termékeknek ez teszi ki a 22%-át. Magyarán ez 5.500.000 másodpercet jelent a nátha elleni szérumoknál.

És ha ez még nem elég, akkor szedj mesterséges vitaminokat. Ezek az összes reklámok 17%-az, 4.1 millió másodperc, azaz 4.100.000 másodperc.

És jön a két személyes kedvencem:

A fájdalomcsillapítók! Ezek 14%–ot tesznek ki, , 3,5 millió másodperc, azaz 3.500.000 másodpercet.

Az emésztéssegítő (puffadás, székrekedés, hasmenés stb.) 9 százalék, 2.2 millió másodperc, azaz 2.200.000 másodperc

TOP 10 Gyógyhatású készítmény, OTC hirdető listaáras reklámköltése

20142015HirdetőKöltés 2015

 

(ezer forint)

Változás % 2015/2014
11Teva Magyarország28 489 16861%
22Bayer Hungária15 154 23128%
43Sanofi- Aventis Rt.13 087 50314%
54Richter Gedeon Rt.11 091 17015%
75Novartis Hungária Kft9 982 75170%
66Béres Rt.7 792 03325%
107Actavis Hungary Kft6 229 08658%
128Pfizer Hungary6 216 97294%
39Reckitt Benckiser5 629 746– 52%
910Berlin-chemie5 626 6539%
  Gyógyszerek, és gyógyhatású készítmények összesen180 576 85932%

A Story 4 (36%, Universal Channel(35%), Pro4(32%), Fem3, ahol a reklámidő egyharmadát gyógyszerreklámok teszik ki.

A Kantar átnézte, hogy melyik cégnek, milyen termékei jelennek meg a legtöbbet 2015-ben, vagyis hol jött velünk szemben, vagy inkább hol nem találkozhattunk vele: Nem meglepő, hogy a fájdalomcsillapítók trónjára a Rapidophen ülhet fel.

Gyógyszerek és a reklámok: TOP 10 Gyógyhatású készítmény, OTC márka listaáras reklámköltése (ezer Ft)

20142015FőmárkaHirdetőKöltés 2015 (ezer Ft)Változás %

 

2015/2014

21WickTeva Magyarország4 841 24015%
12AspirinBayer Hungária4 780 7261%
43AlgoflexAventis Rt4 174 7288%
134VoltarenNovaris Hungária Kft3 390 42277%
125EurovitTeva Magyarország3 341 38172%
56MagneB6Sanofi- Aventis Rt3 220 28042%
207AdvilPfizer Hungary3 056 29676%
78CanestenBayer Hungária2 775 70627%
9RapidophenTeva Magyarország2 704 860
810NormafloreSanofi- Aventis Rt2 650 37525%

A gyógyszereket egyre nagyobb ütemben próbálják letolni a torkunkon. Mint láthattad is, egy év alatt 25%-al többet reklámoztak, és ez egyhamar nem is fog csökkeni, ha ilyen sokat nézik az emberek a tévét.

Gyógyszerek és a reklámok: Ne legyenek illúzióink! 

Ott vannak még a rendelőkben a szórólapok, a gyógyszertárakban az „ingyenes” de csak reklámból álló újságok, az interneten a reklámok, vagy a gyógyszergyárak által üzemeltetett „egészéggel” foglalkozó honlapok. Az orvos látogatok és az ő ajándékba adott utazásaik, ajándékaik, támogatásaik, tovább képzéseik (persze az Ő termékük rendkívüli hatásairól, lehetőleg külföldön) cserébe csak annyit kérnek, hogy az általuk forgalmazott vagy gyártott termékek legyenek felírva a receptre.

Teréz anya azt mondta, hogy ne a háború mellett, hanem a békéért tüntessenek az emberek.

Vélek összefüggést felfedezni abban, hogy ennyi gyógyszerreklámot gyártanak, és sugároznak folyamatosan.

Én abban hiszek, és javaslom neked is kedves olvasó, hogy mindennek alaposan járj utána, bármilyen gyógyszert is akarnak veled beszedetni.

Azzal pedig külön vigyázz, mint fentebb is említettem már, hogy milyen kölcsönhatásba lépnek egymással a beszedet gyógyszerek.

Mindig van KIÉRT, és MIÉRT!

Olvasd el gyógyulásról szóló sikertörténeteket:

Ugye te sem akarsz kimaradni?

történetek-gyógyulásról
lelki okai a ráknak
Milyen kérdéseket tegyél fel mindenképpen az onkológusodnak?
kemoterápia fajtái
Te mindent megteszel a gyógyulásért?

A statisztikák szerint a rák 15-20 százalékáért felelősek a gének. Ha te is a 80-85 százalékba tartozol, akinél nem örökletes a daganat, akkor nagy valószínűséggel az életmódod miatt alakult ki. Itt az ideje változtatnod, mert a daganatos sejtek nem az űrből érkeztek, hanem ezek a te sejtjeid.

Az egészségnek 3 alappillére van: Étkezés, Életmód, Környezet

Itt az ideje, hogy a kezedbe vedd a sorsodat.

Tegyél a jövődért és a egészségedért MOST!

INGYENES 27 RÉSZES VIDEÓ SOROZAT+ 3 DB AJÁNDÉK E-BOOK

BENNE 8 ÉVNYI KUTATÁSI ANYAG ÖSSZEFOGLALVA A RÁKRÓL ÉS A GYÓGYULÁSRÓL

TELJESEN AZ ALAPOKTÓL, MERT NEM VAGY ÁLDOZAT, SEGÍTHETED A GYÓGYULÁSODAT!

Ajándék e-book

Ha valóban meg akarsz gyógyulni, akkor ezeket mindenképpen tudnod kell!

Email címed*
Hogyan szólíthatak*

Kérdésed van?

Írd meg nekem bátran!

Az email-es válaszadási idő: 3 munkanapon belül.

Krizsán Tamás

Fontos leszögezni, hogy az integratív és komplementer szerek nem „csodaszerek“, és nem a hagyományos kezelések helyett, hanem azok mellett alkalmazhatók! A termékeink megvásárlása előtt ezért kérd ki kezelőorvosod, vagy azok véleményét, akikben megbízol!

Ismét hangsúlyozzunk, hogy az Egészségesen Daganat Nélkül által forgalmazott termékek nem gyógyszerek, azaz ezek a termékek a hazai jogszabályok értelmében nem rendelkeznek hivatalosan betegséget gyógyító vagy megelőző hatással. A speciális – gyógyászati célra szánt – tápszerek, az élelmiszerek, étrend-kiegészítők fogyasztása nem helyettesíthetik, hanem kiegészíthetik a hagyományos orvosi kezeléseket!

Az Egészségesen Daganat Nélkül oldal termékeinek a fogyasztása nem helyettesíti az onkológiai kezeléseket és gyógyszereket! 

 

Az általunk közzétett információkat nem hagyta jóvá semmilyen egészségügyi testület, így az OGYEI sem.

Nem áll szándékunkban betegséget kezelni, gyógyítani, diagnosztizálni, vagy megelőzni.

A jelenleg hatályban levő EU-s és magyar jogszabályok alapján nem szabad az étrend kiegészítőknek, ill. semmilyen más élelmiszernek ill. kozmetikumnak gyógyhatást, vagy más egészségre gyakorolt hatást tulajdonítani, ezért a videókban elhangzott állapotjavulások és egyéb nyilatkozatok nem hozhatók összefüggésbe semmilyen konkrét termékkel.

Amennyiben bármilyen kérdésed van az egészségedre, illetve a táplálék kiegészítőkre, gyógyszerekre vonatkozóan, kizárólag a kezelőorvosodhoz, vagy gyógyszerészedhetsz fordulj.

A hatályos törvények alapján csak ők adhatnak ilyen fajta kérdésekre válaszokat.

A videóknak kizárólag ismeret terjesztési céljai vannak, és nem konkrét termékre vonatkoznak.

Elég uncsi, de mi is cookie-kat használunk a weboldalunkon. Remélem megváltozik a törvény és nem kell többé ilyen üzeneteket látnod. Azzal, hogy tovább böngészel, elfogadod, hogy tovább használjuk a cookie-kat. Üdv,Tamás További információ

A törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal úgynevezett "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. Ezek olyan apró, ártalmatlan fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést, számunkra pedig hogy megismerjük és ezáltal jobban kiszolgáljuk látogatóink igényeit. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" gombra kattint, akkor elfogadja a sütik használatát.

Bezárás