A 10 legjobb tipp hátfájás ellen: Ahogy a nem megfelelő minőségű alvás, úgy az állandó idegeskedés is előidézheti a jól ismert panaszokat. Mire kell ügyelni, hogy elfelejthesd a kínzó tüneteket?

A kiváltó okok igen sokfélék lehetnek, éppen ezért ajánlott az alapos szakorvosi kivizsgálás,  ha gyakran kínoz a hátfájás. Ám a következő jó tanácsok segítségével is enyhítheted a panaszokat.

hátfájás

hátfájás

1. ki mint veti ágyát, hátfájás ellen…  A porckorongok az éjszaka folyamán feltöltődnek folyadékkal, a gerinc pedig ellazul.  Emiatt reggel akár kettő vagy három centiméterrel is magasabb lehetsz, mint előző este.  A regenerálódásban nemcsak az alvás hossza, hanem annak minősége is döntő jelentőségű. A nyugodt pihenés érdekében lefekvés előtt igyál gyógyteát vagy vegyél egy forró fürdőt.

2. Ne hajtsd túl magad! A lelki megterhelés gyengíti a gerincet, meg merevíti az izomzatot, és ezáltal, fájdalmat okoz. Ügyelj arra, hogy reális célokat tűzz ki magad elé. Ha szükséges, készíts napi ütemtervet, így elkerülheted, hogy minden gond egyszerre a nyakadba szakadjon.

3. Felesleges teher. 

Ne feledd, hogy minden egyes plusz kiló extra terhet jelent a hát, a szalagok, az inak és a csontok számára. A túlsúlyos embereknek gyakran az izomzata is alulfejlett. Ha egészségesen szeretnél étkezni, minél gyakrabban szerepeljenek az étrendedben teljes kiőrlésű gabonák, sovány húsok, halak, gyümölcsök és zöldségek. Emellett naponta igyál meg legalább 2 liter vizet, és 2 kocka bioTomi vitaminkomplexet!

4. Agresszió nélkül is lehet. Sok ember már a reggeli dugóban rostokolva felizgatja magát. A dühkitörés során nemcsak a  hangulatod romlik el, de az izomzatod is megfeszül. Ha ez rendszeresen előfordul, izomgörcsök és csomók keletkeznek, így végül a mozgás korlátozottá, fájdalmassá válik.  Törekedj tehát a nyugalom megőrzésére.  Remek stresszoldó a futás és biciklizés, a jóga, illetve segíthet a relaxálás is

5. Akár a babák. Az anyaméhben 9 hónapig magzatpózban feküdtél, így nem csoda, hogy születésed után is ez a legkímélőbb és leghihetőbb pozitúra a tested számára.

6. Szervezd meg a házimunkát hátfájás nélkül!

Hátfájás nélkül

Hátfájás nélkül

A takarítás komolyan igénybe veszi a gerincoszlopot, ezért ügyelj rá, hogy ne terheld túl hosszantartó porszívózással, törölgetéssel, vasalással. Haladj inkább apró lépésekben. Ne akarj mindent egyszerre egyetlen nappal elvégezni. A háztartási munka közben igyekezz egyenesen tartani a felsőtestedet. Porszívózáskor például állíts kellő hosszúságúra csövet. Közben pedig tarts kisebb szüneteket, és mozgasd át a nyakadat és a válladat.

7. Fészkelődj. Ha nap mint nap hosszú ideig ülsz, szinte mindegy, hogy milyen testtartást veszel fel. A gerincnek rosszat tesz a monotónia.  Ezért változtass gyakran a testhelyzeteden. Például időnként húzd magad alá az egyik lábadat vagy pár percig ülj féloldalasan.  Emelet szerezz be egy állítható magasságú, kényelmes széket. A háttámla formája igazodjon a felsőtestedhez és ügyelj rá, hogy az ülőrész, illetve a háttámla a függőlegesen és vízszintesen is megfelelően formázott legyen. 

8. Jó lábbeli. Minden egyes lépésnél, amikor a sarkad a földre érkezik, lökésszerű terhelés írja testedet. Ám egy megfelelően kialakított talpú cipő segítségével a lökéshullámokat 40-65 százalékkal is csökkentheted.  Rendszeresen szabadulj meg az elkopott lábbeliktől! A magas sarok szintén árthat a hátadnak: aki gyakran hord ilyen darabokat, annak hosszútávon megrövidülhet az Achilles-ina.

9. A monitor előtt. Fordítsd el az ablaktól a képernyőt, hogy elkerüld a zavaró visszatükröződést. A monitor felső széle legyen egyvonalban a szemeddel. Gépelés közben az alkarodat fektesd az asztalra, így nem feszülnek meg a vállizmok.

10. Pontos mozdulatok. Ha nehéz súlyt kell felemeled, mindkét kezedet használva tartsd a tárgyat a törzsedhez közel. Ne hajolj, inkább guggolj le a földön lévő dolgokért, és egyenes törzzsel enyhén előre dőlve állj fel.

Tanácsok a mindennapokra a hátfájás ellen

A következőt alapszabályok betartásával megelőzheted a panaszokat.

+ Ne előrehajolva most hajat. Állj be inkább a zuhany alá, vagy térdelj a kád elé.

+ A fogmosás ideje alatt támaszkodj meg a mosdó szélén, így kevésbé fárad el a gerincoszlopod.

+ Telefonálás közben soha ne végezz más tevékenységet: Amennyiben a füleddel tartod a telefont az komolyan megterheli a nyak izmait és a válladat.

+ Ha egész nap álló munkát végzel, fontos, hogy mindkét lábadra egyformán nehezedj rá, a térdeidet ellazítva vagy enyhén behajlítva, a hátad és a farizmokat feszesen tartva dolgozz.

A hátfájás kiváltó okai

A hátfájás kiváltó okai

A hátfájás kiváltó okai

Gerincprobléma gyanúja esetén általában az alábbi vizsgálatokat is elvégzi az orvos:

Csontsűrűségmérés:  a csontritkulás nem időskori betegség, kialakulhat fiatalabbaknál is, a klimax után pedig felgyorsul a folyamat.  A csontok ásványi anyag tartalmát oszteodeniztometriás készülékkel mérik.

Röntgen: a képalkotó vizsgálat során az elektromágneses sugarak egy része elnyelődik ám a testen áthaladó röntgensugár nyomot hagy az alkalmazott röntgenfilmen.

Komputertomográf: ez a készülék is röntgensugarakkal dolgozik, de a speciális számítástechnikai és felvételi módszereknek köszönhetően a hagyományos röntgenfelvételek még sokkal részletesebb képet nyújt haránt metszeti formában.

Te mindent megteszel a gyógyulásért?

A statisztikák szerint a rák 15-20 százalékáért felelősek a gének. Ha te is a 80-85 százalékba tartozol, akinél nem örökletes a daganat, akkor nagy valószínűséggel az életmódod miatt alakult ki. Itt az ideje változtatnod.

Az egészségnek 3 alappillére van: Étkezés, Életmód, Környezet

Itt az ideje, hogy a kezedbe vedd a sorsodat, és TE megtegyél mindent, hogy újra egészséges legyél!

Tegyél a jövődért és a egészségedért MOST!

Ne hagyd, hogy a betegség legyőzzön!

Mindent megtenni a gyógyulásért

Megtámogatom az immunrendszeremet ezzel a szuper immunerősítő világújdonsággal!




Nézd meg a videóimat:

videók a rákról

bioTomi youtube


Kérdésed van?

Írd meg nekem bátran!

Krizsán Tamás

Krizsán Tamás

Az itt megadott kezelési információ nem az Legyél Egészséges Kft. hivatalos politikája, és nem orvosi tanácsot jelent az orvos szakértelme és megítélése helyett. Célja, hogy te és családod tájékozott döntéseket hozhasson orvosoddal együtt. Kezelőorvosodnak lehet rá oka arra, hogy az általános kezelési lehetőségektől eltérő kezelési tervet javasoljon. Ne habozz kérdezni a kezelési lehetőségeidről.

Ismét hangsúlyozzunk, hogy az Egészségesen Daganat Nélkül által forgalmazott termékek nem gyógyszerek, azaz ezek a termékek a hazai jogszabályok értelmében nem rendelkeznek hivatalosan betegséget gyógyító vagy megelőző hatással. A speciális – gyógyászati célra szánt – tápszerek, az élelmiszerek, étrend-kiegészítők fogyasztása nem helyettesíthetik, hanem kiegészíthetik a hagyományos orvosi kezeléseket!

Legyél Egészséges!

Felhasznált irodalom:

https://arthritis.org/health-wellness/healthy-living/managing-pain/pain-relief-solutions/10-tips-for-easing-back-pain

https://www.spine.org/KnowYourBack/Prevention/Lifestyle-Choices/10-Tips-for-a-Healthy-Back

https://www.readersdigest.ca/health/conditions/relieve-back-pain-10-tips-worth-trying/

https://www.nhs.uk/live-well/exercise/top-10-back-care-tips/

bioTomi felhasznált irodalom méregtelenítés

bioTomi felhasznált irodalom méregtelenítés